Hacamat

KUPA TEDAVİSİ İKİ ŞEKİLDE UYGULANIR:

İki türlü kupa uygulaması vardır;

1) Kuru kupa: Cilde sadece vakum yapılması yoluyla uygulanır. Cilde kesikler uygulanmadığı için kan yoktur. Bölgesel olarak dolaşım artırılarak hastalık yapan  zararlı maddelerin vücuttan atılması sağlanır.

2) Yaş kupa (hacamat): Cilde vakum uygulaması ve kesikler yapılması şeklinde uygulanır. Bölgesel olarak dolaşımın artırılmasına ek olarak hastalık yapıcı etkenler kanın direk vücut dışına alınması esasına dayanır. Ek olarak yapılan kesiler yoluyla  iyileştirici ve ağrıyı azaltıcı maddeler salgılanır.

Uygulama noktaları, kişinin rahatsızlığına göre belirlendikten sonra cilt dezenfekte edilir. kupalar vakumlanır ve uygulama noktalarında dolaşımın artması hedeflenir. Vakumlu kupalar açılır. Cildin dermatom hattı denen çizgilerine paralel olarak 0.5-1 mm derinlikte cilt altı dokuya geçmeyecek şekilde steril bistüri ile minik çizikler yapılır. Daha sonra kupalar tekrar uygulanır ve bölgede kan akışı durana kadar kupalar bekletilir. Bu derinlikte yer alan özel dolaşım sistemindeki kan boşaltılır.  Uygulama yapılan yerlerin üzeri steril gazlı bezle kapatılır.

Hacamat tedavisinde ön hazırlık olarak, mikro dolaşımın sağlıklı olması açısından en az bir gün yağlı hayvansal ürünler ve süt ürünleri tüketimi tavsiye edilmez. Hasta, hacamat tedavisi için “yarı aç” olarak tarif edilen “3-4” saatlik açlıkla tedaviye alınmalıdır.

HANGİ DURUMLARDA HACAMAT YAPILIR:

Sağlıklı yaşam için, koruyucu hekimlikte, Fibromiyalji sendromunda, Romatizmal hastalıklarda, kronik ağrı şikayetlerinde, kronik yorgunluklar da, Kas iskelet sisteminin ağrılarında, Migren gibi organik olmayan ağrılar, Uyku bozuklukları,Sindirim sistemi rahatsızlıkları durumlarında ve her yaştan bireye yapılabilir.

HANGİ DURUMLARDA YAPILMAZ:

Kanama ve pıhtılaşma ile ilgili hastalıklar ve ya bununla ilgili ilaç kullananlara, anemilerde, aktif yaralar üzerine, gebelik döneminde, adet kanaması sırasında, metastaz yapmış kanser hastalarında, derin ven trombozu olanlara, tromboflebit  (toplardamar iltihabı) olanlara, ileri evre kalp yetmezliği durumunda, organ nakli olanlara hacamat yapılmaz.

HACAMATIN ETKİSİ NASIL OLUR:

Vücudun mikro dolaşımı ile alakalıdır. Vücutta, atardamar ve toplardamarlardan başka “lenf damarları” adı verilen bir başka dolaşım sistemi bulunmaktadır.

Bu sistemin görevi, vücutta biriken ve diğer damarlarla taşınamayacak olan atıkları toplamaktır.

Ömrünü tamamlamış ölü hücreler, iltihaplı bir hastalıktan sonra parçalanmış bakteri hücreleri yada büyük yağ molekülleri bunlardandır. Atık arıtma sistemi gibi çalışır. Düzgün çalışmadığında vücutta toksinler birikir, bu da hastalıklara neden olur ya da iyileşmeyi geciktirir. Bir tür detoks işlevi görür.

Kupa uygulama ile bu sistem uyarılır, hareketlendirilir, dolaşım hızlandırılır. Çizikler yapılarak bunların vücuttan dışarı alınması sağlanmış olur.