Nöral Terapi

Nöralterapi vücudumuzda çok geniş bir elektriksel ağ yapısında olan vejetatif (otonom) sinir sisteminin uyarılmasını ve regülasyonunu sağlar.

Regülasyon kapasitesi bozulmuş olan organın segmentini tespit edip, o segmente ve gerekli olursa bozucu alanlara düşük doz lokal anestezik enjeksiyonu yapmaktır.  Ağrıyı lokal olarak tedavi etmenin yanı sıra vücut regülasyonunu düzenleyerek sistemik olarak temelden  ve kalıcı çözüm olabilir.

Nöral terapinin amacı düzenleme (regülasyon) sağlamadır.

Hem hastalıklarla mücadelede hem de sağlıklı halin korunmasında (koruyucu hekimlikte)  etkin olarak kullanılan bir yöntemdir.

Sağlıklı vücut, iç ve dış değişikliklere en kısa sürede ve en az enerji kullanarak doğru çalışmaya programlıdır. Buna regülasyon kapasitesi denir. Kapasite yetmediği zaman hastalık belirtileri ortaya çıkar ve bu da o organın segment  yansıması olan kasta ağrı ve ciltte değişiklik olarak görülür.
İnsan bedeni elektriksel bir ağdan oluşur. Uyarılabilen dokular herhangi bir uyarıya karşı hücre zarlarının elektriksel özelliğini değiştirerek aksiyon potansiyeli oluşturup, iletebilme özelliği göstermektedir. Sinir ve kas dokusu uyarılabilen dokulardır.

Hücre zarlarında dinlenim ve aksiyon potansiyeli olmak üzere iki tip potansiyel vardır.

Hastalanmış olan hücrenin dinlenme potansiyeli düşüktür dolayısıyla iletisi yoktur. Tüm lokal anestezik maddeler hücreyi hiperpolarize eder ve hücre yeniden ileti yapabileceği potansiyele ulaşır yani hücreyi yeniden çalışır hale getirir. Böylece hastalıklı hücre sağlıklı hücreye dönüşür.
Hasta olan tüm doku ya da bedenlerde perfüzyon, lenfatik drenaj ve innervasyon bozuktur. Nöralterapi bu sistemlerin regülasyonu ile hem hastalıklarla mücadelede hem de sağlıklı halin korunmasında (koruyucu hekimlikte) çok etkin kullanılan bir yöntemdir.

Nöralterapi ile vücutta 3 tür dolaşımı düzenlenmiş olur:

– KAN DOLAŞIMI

– LENF DOLAŞIMI

– SİNİRSEL İLETİ

Kan dolaşımı artınca doku beslenir.
Lenf dolaşımı artınca atık maddelerden temizlenir.
Sinir iletimi sağlanınca koordinasyon sağlanır.
Dolayısıyla, beslenen temizlenen ve düzenli komut alan dokunun kendini iyileştirme kapasitesi artar.
Uygulama, gereğine göre, ince iğne ile deri altına küçük miktarda çoklu uygulama ya da
derin uygulama ya da damar içine şeklinde uygulanabilir.  Uygulama yeri, muayene sonucu belirlenir.