YÜZ GENÇLEŞTİRME UYGULAMALARI

GENÇLİK AŞISI

H-100 aşısı veya IAL Sistem olarak da bilinen gençlik aşısı, yaşlanmaya karşı mücadelede uygulanan en etkili yöntemlerden birisidir. Gençlik aşısı, yaşlanma sürecini yavaşlatmak ve yaşlanmanın etkilerini azaltmak için uygulanan alternatif yöntemlerden biri olarak öne çıkmaktadır.

GENÇLİK AŞISI ETKİSİ NE KADAR SÜRER?

Seanslar 2-3 hafta aralıklarla yapılır. Uygulama yapıldıktan hemen sonra sonuçları ortaya çıkmaya başlar. Uygulama yapılan kişinin cilt yapısına göre 6-8 ay kadar kalıcılık sağlar.

GENÇLİK AŞISI CİLT LEKELERİNDE ETKİLİ MİDİR?

Gençlik aşısı tam olarak bu noktada cilt leke tedavisi için imkân sunar. Sadece hyaluronik asit değil aynı zamanda uygulama sonrası kolajen miktarında da artış gözlemlenir. Bu iki madde ciltte yer alan sorunlu bölgede çalışmalara başlar. Cilt lekelerinde zaman içerisinde ciddi bir azalma görülür.

GENÇLİK AŞISI UYGULANDIKTAN SONRA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

Gençlik aşısı uygulaması gerçekleştikten sonra ilk 24 saat içinde spor yapılmamalı, aşıdan sonraki 2 gün içinde ağır spor hareketlerinden kaçınılmalıdır. Sauna, hamam kullanımından kaçınılmalı, aşırı sıcak banyo yapılmamalı, aşırı sıcaktan uzak durulmalıdır. Direk güneşe maruz kalınmamalıdır.

KOLAJEN AŞI

Kolajen Aşısı Nedir? Kolajen aşısı, cilde yeniden elastikiyetini ve parlaklığını kazandırmak, kırışıklıkları gidermek için yapılan medikal bir uygulamadır. Bu uygulama ile cildimizdeki fibroblast dediğimiz hücreler uyarılarak vücudun kolajen üretimi tetiklenir. Bunun sonucunda da cildimizin su tutma kapasitesi artar, cilt sıkılaşarak canlanır ve kırışıklıklar azalır.

KOLAJEN AŞISI KİMLERE UYGULANIR?

İnsan vücudunda, 25-30 yaşlarından itibaren yaşlanma ile birlikte kolajen üretimi azalmaya başlar ve sigara içme, yüksek şekerli besinler tüketme, yoğun güneşe maruz kalma gibi faktörlerde eklenince kolajen üretimi oldukça azalır. Bunun sonucunda cilt üzerinde kırışıklıklar, sarkmalar ve eklem ağrıları meydana gelir.

Kollajen aşısı, yaşlanma etkilerini geciktirmek amaçlı ve yaşlanma belirtilerinin görülmesi ile birlikte cildin kaybettiği elastikiyeti gidermek için her yaşta uygulanabilir.

KOLAJEN AŞISI NE KADAR SÜREDE ETKİLİ OLUR?

Kolajen aşısı etkisini 7 gün içerisinde göstermeye başlar ve tedavi süresince artarak devam eder. Kollajen aşısının etkileri ortalama 9-12 ay kadar devam etmektedir. Bazı kişilerde 3-6 ayda bir hatırlatma seansları yapmak etkinliğin daha uzun sürmesi bakımından yarar sağlamaktadır.

KOLAJEN AŞISI KİMLERE UYGULANMAZ?

Regüle olmayan şeker hastalığına sahip olanlara, Keloid (normalden fazla doku iyileşmesi) hastası olanlara, Uygulama alanında enfeksiyona sahip olanlara, Kanser tedavisi sürecinde olanlara, Kollajen aşının uygulanması önerilmemektedir.

KOLAJEN AŞISI SONRASI NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

Kollajen aşısı uygulaması sonrasında ilk 24 saat içinde uygulama bölgesi yıkanmamalıdır, İlk 24 spor yapılmamalı, Genel olarak aşırı sıcak banyo yapılmamalı, hamam, sauna, solaryuma girilmemeli, aşırı sıcaktan uzak durulmalıdır.

PRP UYGULAMASI (CİLT)

Kişinin kendi kanından yapılan uygulama; ciltteki kırışıklıkların giderilmesi, sivilce ve izlerin tedavi edilmesi, yara ve benzeri izlerin geçirilmesi ile saç tedavilerinde kullanılır.

PRP uygulaması ; yüz kırışıklıkları, yanaklar ve orta yüz bölgesi, boyun, göğüs ve dekolte, el ve kollar üzerine uygulanabilir. Yüze PRP tedavisi ile deride kanlanma artışı, dermis tabakasında kollajen ve elastin liflerinde artış ile ince kırışıklıkların ve çizgilerin dolması ve yüz bölgesinde derin nemlenme sağlar.

Seans sayısı ve aralığı cildin durumuna, hastanın yaşına ve uygulama amacına göre değişebilir. Ortalama 4-6 seans sonrası her 6-12 ayda bir uygulama yapılması sonuçların korunmasına olanak verir. Seans sayısı arttıkça etkisi kalıcı olur. Tedavi bittikten sonra cilt yenileme etkisi devam eder.

PRP UYGULAMASI SONRASINDA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Hasta mümkünse 24-48 saat süreyle istirahat etmelidir. Cildin temizlenmesi prosedürün etkilerini olumsuz yönde etkileyebileceğinden ilk 6 saat uygulama bölgesi yıkanmamalıdır. Yüz bölgesine PRP enjeksiyonundan sonraki ilk 24 saat makyaj yapılmamalıdır.

PRP UYGULAMASI KİMLERE YAPILMAZ?

Ailesinde kanser öyküsü bulunanlara, kan sulandırıcı ilaç kullananlara, kan hastalığı olanlara, uygulama yapılacak bölgede enfeksiyon ve iltihap olanlara, hamilelere ve emziren kadınlara uygulama yapılmaz.

PRP UYGULAMASININ YAN ETKİLERİ NELERDİR?

PRP uygulamasında, kişinin kendi kanından ayrıştırılan plateletlerin kullanılması ve bu işlemlerin steril şartlarda yapılması başlıca özelliklerinden biridir. Enfeksiyon ve alerji riskinin yok denecek kadar az olması sebebiyle güvenilir bir yöntemdir. Bugüne kadar bilinen bir yan etkisi yoktur.

MEZOTERAPİ UYGULAMASI (CİLT)

Cilt mezoterapisi (mezolifting) cildi yenileyen, cilt kırışıklığı ve cilt sarkmalarına etkili olan doğal ve faydalı bir yöntemdir. Mezolifting oldukça etkili bir anti-aging tedavidir. Ciltte kolajen sentezini uyarır; gençleşme, sıkılaşma ve parlaklık sağlar. Yüz mezoterapisi sonrası cilt daha taze ve dinlenmiş görünür.

MEZOTERAPİ UYGULAMASI KALICI MIDIR?

4 ve üzeri seans yapıldığında kalıcılığı 8-12 ay sürmektedir. Yüz Mezoterapisi Etkilerini Ne Zaman Göstermektedir? Yüz mezoterapisinde, etki, ilk seans itibari ile görülmektedir. İlk seanstan sonra, 3.günden itibaren yüzde canlanma, parlama ve lifting etkisi gözükür.

MEZOTERAPİ UYGULAMASI KİMLERE YAPILMAZ?

Mezoterapi işlemi, gebe ve emzirme döneminde olan kadınlara, kanser hastalığı olan, kemoterapi ve radyoterapi alan hastalara, akne ve sivilce tedavisi gören kişilere, deride enfeksiyon ya da alerjik problemleri olan kişilere yapılmamalıdır. Tedavinin ciddi yan etkileri bulunmamaktadır.

MEZOTERAPİ UYGULAMASININ İÇERİĞİ NEDİR?

İçeriğinde;

Hyaluronik asit, A, B1, B2, B3, B5, B6, C ve E vitaminleri, Magnezyum, Selenyum, Bakır, Nükleik Asitler, Amino Asitler, Çinko bulunur.

Söz konusu çözeltiler cildin elastin üretimindeki hızını da destekleyebilir ve böylelikle cildin yenilenme hızı da artıyor. Dolayısıyla özellikle cilt lekeleri gibi problemlerden kısa zaman içerisinde kurtulmak mümkün olur.

MEZOTERAPİ UYGULAMASI SONRASINDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

İşlemin ardından ilk 24 saat boyunca yüz yıkanmamalıdır. Bu süre zarfında makyaj yapmak ya da cilde bazı kozmetik ürünler sürmek zararlı olabilir. Doktorun belirttiği süre boyunca yoğun egzersizler de dahil olmak üzere spor yapılmamalıdır. Solaryum, sauna, hamam gibi ortamlardan uzak durulmalıdır.  Enfeksiyon riski nedeniyle 2 gün boyunca denize yada havuza girilmemelidir. Cildin direkt olarak güneş ışığına maruz kalması sakıncalıdır.  İşlem sonrasında bol su tüketimi gerekir.